Margarets Bok Del 3 (Ny)

Det har gått lang tid siden jeg opprinnelig skrev de to første innleggende om Margaret og boken hennes, og det skjedde faktisk noe helt fantastisk like etter at innleggene var publisert. Jeg har bare ikke skrevet om det før nå.

Som allerede kjent, forsøkte jeg å finne Margaret fordi jeg så gjerne skulle takket henne for denne boken og fortelle henne hva den har betydd for meg. Men jeg ante ikke hvor i verden hun befant seg eller om hun i det hele tatt var i live. Vanligvis er det meste av informasjon lett tilgjengelig på Google, men det fantes så godt som ingenting om Margaret. Ikke et eneste bilde, ikke en Wikipedia-side eller noe som helst lignende. Jeg fant kun noen bilder av coveret på boken hennes samt det jeg trodde kanskje kunne være noen familiemedlemmer, men jeg var ikke helt sikker. Jeg vurderte å ta kontakt med en av de for å spørre -det hadde sikkert ikke gjort noe- men jeg kjente at jeg var litt tvilende. Jeg er ikke den som er mest kjent for å være frampå når det kommer til sånne ting.

Men… Jeg husker fra boken at Margaret gikk i terapi hos Psykolog Alv A. Dahl -han skrev også forordet i boken hennes-, og han er jo et rimelig kjent navn for mange som har en eller to føtter innenfor psykiatrien på en eller annen måte. Jeg begynte derfor å søke etter kontaktinfo på Alv A. Dahl i stedet, i håp om at han kanskje kunne ha noe informasjon om Margaret. Jeg var heller ikke sikker på om Alv fortsatt var i live, men jeg gjorde i alle fall et forsøk på å finne ham. Gule sider og 1881 ga ingen informasjon; jeg regnet egentlig med det da fagpersoner som jobber med mennesker ofte har hemmelig nummer og adresse for å beskytte seg selv og sine nærmeste.

Jeg gjorde noen frisøk og kom fram til et innlegg som Alv hadde publisert i et psykoligtidsskrift for en tid tilbake. Helt øverst i innlegget, der Alvs navn og tittel stod skrevet, var det jammen også en e-postadresse. «Yes!», tenkte jeg og håpet at dette kunne føre meg videre, og dermed et steg nærmere Margaret. Jeg formulerte en melding som enkelt forklarte mine intensjoner, og deretter kunne jeg ikke annet enn å lene meg tilbake og håpe at det kom et svar.

Til: Alv A. Dahl

Tema: «Veien til et jeg»

«Hei:)

Mitt navn er *….* og jeg kommer fra Fredrikstad.

Jeg kunne muligens behøvd din hjelp med en ting.

Jeg forsøker å komme i kontakt med forfatteren av «Veien til et jeg», Margaret Aagaard. Men det finnes ingen kontaktinformasjon eller annen informasjon verken på Google eller på sosiale medier. Jeg vet ikke en gang om hun fortsatt er blant oss…

Siden du var hennes behandler og du også har skrevet forordet i boken hennes, tenkte jeg at du kanskje kunne hjelpe meg å komme i kontakt.

Jeg er ikke uten etter noen stor dialog, jeg ønsker bare å fortelle henne hvor stor betydning denne boken har hatt for meg, og jeg skulle så gjerne takket henne.

Hvis det av én eller annen grunn ikke skulle la seg gjøre å gi ut kontaktinformasjon så hadde det vært hyggelig om hun i alle fall kunne henvises til min blogg *navn på gammel blogg.no*. Der har jeg skrevet et innlegg i to deler om hvor viktig boken har vært for meg.

*linker til gamle innlegg*

Jeg synes bare mennesker fortjener å få tilbakemelding når de har gjort noe bra for andre:)

Håper du har mulighet til å hjelpe meg.

Mvh *….*»

…og da var det bare å vente i spenning…

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg