10. oktober – Verdensdagen for psykisk helse

Det finnes vel knapt en bedre dag å skulle lansere denne bloggen med mitt første innlegg.

10. oktober er verdensdagen for psykisk helse; og hvilken fab tid på året det er å feire dette, når høsten, kulda og mørketiden har gjort sitt inntog. Hehe… Jeg har alltid funnet dette litt ironisk, men samtidig har jeg trøstet meg selv med at hvem som helst kan føle seg litt gloomy når det er mørketid, og derfor er kanskje terskelen for forståelse og toleranse litt lavere. Jeg føler meg i hvert fall mye nærmere folk flest på denne tiden av året enn jeg gjør når det er sommer og forventningspresset på gode sommervibes går i taket. Så når det snakkes om høst- og vinterdepresjon i alle verdenshjørner, velger jeg å slå et slag for sommedepresjonen i stedet, for den kan lett glemmes. Den er kanskje ikke like intens, men kan for mange være mer ensom. Selv er jeg rimelig melankolsk fra naturens side så jeg klarer stort sett å flatline meg ganske jevnt igjennom alle våre fire årstider, so it ain’t all bad;) #tussipower

Undertegnede har allerede skrevet om psykisk helse i flere år, men har nylig hatt en lengre skrivepause. På veien tilbake tok jeg med meg en ny bloggadresse. Tidligere brukte jeg samme plattformen til å skrive om både mental helse og vanlige hverdagsting; dette har jeg nå valgt å skille på, både for lesernes del og min egen. For meg er det viktig å kunne distansere meg hvis det blir for intenst, og da er det fint at det ikke har noe innvirkning på de andre skriveriene mine. I tillegg til at de som følger bloggen pga temaet mental helse, ikke skal bli spammet ned med en hel masse andre saker og ting. Fint for dem, fint for meg. #såjævlabra

Jeg kommer ikke til å skrive hver dag; jeg kommer til å skrive når det passer meg, når jeg har tid, når jeg har ork og når jeg er inspirert. Jeg kan ikke uttale meg på vegne av alle; noen vil kanskje kjenne seg igjen i det jeg skriver, andre ikke. Begge deler er helt innafor. Spørsmål kan rettes mot min IG-konto @angstiboks. Kommentarer om alt fra «helt enig» til «helt uenig» er hjertelig velkomne -det er viktig med dialog og debatt- men felles for alle kommentarer er at de skal være saklige og respektfulle. Dårlig oppførsel er ingen diagnose. #sometimesyourejustanassholeandnothingelse

Vel lest!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg